Linda Fransson, VD för Gnosjö Automatsvarvning

– Man kan inte vara bra på allt. Har man en bra affärsidé måste det därför finnas människor runt omkring som kan samla upp och ge information om hur den kan utvecklas. Någon som vill satsa.

Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarvning, vet vikten av ett starkt och brett kunnande. På ett företag som arbetar med volymproduktion, sällan under 50 000 detaljer i en och samma uppställning, gäller det att kunskapen och erfarenheten finns.

På Gnosjö Automatsvarvning jobbar företaget främst mot de som behöver stora volymer. I dag är det exempelvis bilindustrin.

– Om vi tittar på alla arbetsgivare som finns, så måste vi ha något bra att erbjuda. Vi måste vara eftertraktade. Det är A och O, säger Linda.

Men i en väl fungerande region är det inte bara företagsklimatet som spelar roll. Här handlar det också om allt som finns i närområdet för att samhällen ska fungera.

– Sedan är det också självklart att det måste finnas bra ställen att bo på med närhet till skola, vård och omsorg, säger Linda.

– Det handlar om en helhetsbild och jag tror att vi har fantastiskt mycket som vi kan använda oss av här.

Fler inlägg

Ambassadör

”Det ska vara lätt att starta företag”

Johanna Wärnbring på Bryggan Café & Bistro i Jönköping är säker. Att sätta Jönköping på kartan som något annat än en stad som p...

Läs mer
Ambassadör

”Kompetensförsörjning – regionens viktigaste fråga”

Jerker Moodysson, vd på Jönköping International Business School, har sin bild klar. – Kompetensförsörjning. Hur kan vi leverera...

Läs mer

Byt eller uppdatera din webbläsare!

Din webbläsare är för gammal för att sidan ska visas! Ladda ner en ny version av Internet Explorer eller använd Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari