19 nov
Handelskammaren i Jönköping » Kalender » Unga Ledare – Del 2
Fullbokat

Del 2: Leda sig själv via ett reflekterande ledarskap, leds av Annika Hall

Denna del fokuserar på ledarskap utifrån ett ”inifrån-och-ut-perspektiv”. Som ledare kan man inte undgå att påverka, därför är det viktigt att förstå sig själv.

Först när man förstår sig själv och sina egna känslor, tankar, värderingar och reaktioner, är det möjligt att leda på ett medvetet och ansvarsfullt sätt. Speciellt viktigt är detta i situationer som är osäkra eller konfliktfyllda.

Workshopen kommer att ta upp områden som:

  • Ledarskap som en relation – med sig själv och med andra
  • Autentiskt ledarskap – för att leda andra måste man kunna leda sig själv
  • Självreflektion och närvaro som bas för ledarskap
  • Ledarskap och kommunikation; förmågan att lyssna och bekräfta samt att påverka genom sitt eget sätt att kommunicera

Dessa områden kommer vi att utforska både genom diskussioner och praktiska övningar.

Om Annika Hall

Annika har en bakgrund som lärare och forskare från Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Hon arbetar idag som rådgivare med förändringsprocesser (ägarskiften) i ägarledda företag. Annika är utbildad Nia- och yogalärare (Yinyoga och Viryayoga) och drev under flera år Nia- och yogacentret Insidan i Jönköping tillsammans med en kollega. Hon har ett stort intresse för ledarskap och går kontinuerligt utbildningar i kommunikation och gruppdynamik i Storbritannien.

Läs mer om Unga Ledare här.

Närliggande aktiviteter

9 jun
Seminarium

Webbinarium: Expandera till Storbritannien

Storbritannien är en av världens största och mest inflytelserika ekonomier, och anses ofta som en inkörsport till res...

Läs mer
15 jun
Seminarium

Företagsforum Jönköpings län

Välkommen till Jönköpings läns digitala diskussionsforum för regionens företag. Vi vänder oss till dig som är företag...

Läs mer
Vidare till Kalendern

Byt eller uppdatera din webbläsare!

Din webbläsare är för gammal för att sidan ska visas! Ladda ner en ny version av Internet Explorer eller använd Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari