Den globala spelplanen ritas om och Asien erbjuder både stora utmaningar och unika affärsmöjligheter. För svenska företag gäller det att navigera rätt och att förstå såväl nya risker som möjligheter för tillväxt och lönsamhet i en region med enorm potential.
I seminariet tar Johan Annell, ARC Group, med dig på en resa till andra sidan jorden och bjuder på insikter, tips och erfarenheter från den asiatiska marknaden.
Detta seminarium erbjuder dig insikter om:
- Hur handelskonflikter och geopolitiska spänningar påverkar svenska företags leveranskedjor och produktion.
- Vilka affärsrisker och försäljningsmöjligheter som uppstår i takt med Asiens snabba omställning.
- USA och Kina-rivalitetens effekter på den globala konkurrensbilden, särskilt för svenska industribolag.
- De hetaste tillväxtmarknaderna i Sydostasien, Kina och Indien.
- Vad framgångsrika svenska företag kan göra annorlunda för att växa och samarbeta lönsamt i regionen.
Om Johan Annell
Johan Annell är managementkonsult fokuserad på att hjälpa nordiska industribolag lyckas i Asien, med rötter i Hjo och på besök från Beijing där han bor sedan 2019 och arbetar som Partner på ARC Group. ARC Group är en ledande global rådgivare inom Strategi, leverantörskedjor, etablering, försäljningstillväxt och M&A med årtionden av erfarenhet från svenska bolag. Johan är Civilingenjör i Industriell ekonomi från Chalmers, har bakgrund i svensk fordonsindustri och talar flytande kinesiska.
Upplägg
Vi bjuder på lunch och en högaktuell genomgång som kombinerar affärsstrategi, geopolitik och marknadsanalys – skräddarsydd för svenska bolag med ambitioner i Asien.