Dagens tema
Hur man får strategi att bli dagligt beteende i säljorganisationen?
3S är specialiserade på att hjälpa exportindustrin, geografiskt spridda och ofta teknik/kunskapsintensiva bolag, att transformera hur man arbetar och implementera förändringar i sina säljorganisationer.
Under eftermiddagen kommer vi gå igenom några koncept och modeller, med konkreta exempel och erfarenheter från såväl från Axelent som andra bolag som ABB och Sandvik mfl, t ex:
- Hur bryter man ned strategi och plan från din nivå (företaget) till konkreta mål, och aktiviteter för varje säljare som är i linje med företagets mål?
- Hur vet du om dina säljare faktiskt anpassar sina säljaktiviteter i linje med strategin och individuella mål?
- Hur kan säljchefer hjälpa dina säljare att optimera försäljningen på sin egen kundbas, genom att följa upp individuell prestation jämfört med den individuella säljplanen, stödja, utvecklar och styra säljarna till rätt aktiviteter?
Nätverksledare
Ümit Dilek är civilekonom och innehar en MBA från Civilekonomprogrammet på Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Han arbetar i dag som Export Sales Director på ITAB och har ca 15 års erfarenhet inom internationell försäljning och affärsutveckling från roller inom olika branscher så som retail och fordon. Genom åren har Ümit arbetat nästan uteslutande på tekniktunga tillverkande bolag där ledorden för global konkurrenskraft har varit innovation, design och kvalitet genom konsultativt värdeskapande. Fokus har alltid varit att skapa en hållbar och lönsam internationell tillväxt och expansion in i nya marknader, att arbeta proaktivt genom att skapa möjligheter samt förutse risker. Ümits gedigna erfarenhet av att arbeta strategiskt med global export, men även hans vana av att leda grupper, gör honom till en mycket kompetent nätverksledare.