15 jun
Handelskammaren i Jönköping » Kalender » När du inte kan leverera i tid– hur hanterar du förseningar i dina avtal?

När du inte kan leverera i tid– hur hanterar du förseningar i dina avtal?

Störningar i de globala logistikkedjorna består och orsakar försenade leveranser av allt från insatsmaterial till varor. Detta i sin tur påverkar tillverkande företags möjligheter att i sin tur leverera i tid eller resulterar i att projekt inte kan slutföras i tid.

  • Hur ska du som företag agera när du inser att du inte kan leverera i tid?
  • Vilka möjligheter finns till tidsförlängning?
  • Vilka kostnader uppstår om du inte kan leverera alternativt inte agerar korrekt när du blir försenad?

Med utgångspunkt från några av de vanligaste standardavtalen – för tillverkande företag och entreprenadbranschen – såsom AB04, ABT06, NL17, NLM19, ABA99 och FIDIC går vi igenom möjligheterna att begära tidsförlängning.
Vad krävs för att kunna begära tidsförlängning och vilken formalia måste parterna iaktta?
Vilka kostnader kan uppkomma om du inte kan leverera i tid eller inte agerar korrekt?

Avslutningsvis ger vår föreläsare praktiska tips på alternativa lösningar för att hantera situationer som uppstår vid förseningar.

Föreläsare är Lina Stenson, advokat från Advokatfirman Lindahl.

Närliggande aktiviteter

31 jan
Nätverksträff

Chefsnätverket

Välkommen till chefsnätverket – ett nätverk för personer i ledande befattningar i Jönköpings län som genom inspiratio...

Läs mer
31 jan
Utbildning

Unga Ledare

Dags för den andra träffen i utvecklingsprogrammet Unga Ledare. Varje tillfälle fokuseras kring ett tema som berör le...

Läs mer
21 feb
Seminarium

Frukost på Kammarn med Saab

Boka in fredagen den 21 februari för Frukost på Kammarn i samarbete med Saab. Mer information kommer inom kort.

Läs mer
Vidare till Kalendern

Byt eller uppdatera din webbläsare!

Din webbläsare är för gammal för att sidan ska visas! Ladda ner en ny version av Internet Explorer eller använd Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari