LinkedIn är numera en självklar marknadsförings- och försäljningskanal för företag. Att ha aktiva och engagerade anställda på LinkedIn är givetvis viktigt för att få spridning på ditt företags inlägg. Det finns dock flera kostnadseffektiva annonseringsverktyg på LinkedIn att ta hjälp av för att nå ut till nya och viktiga målgrupper för ditt företag. Verktyg som kan vara effektiva exempelvis vid rekrytering, marknadsföring av ditt företag eller vid en produktlansering. Vi bjuder in till ett interaktivt webbinarium där du får konkreta tips och råd kring hur du kan använda olika annonseringsverktyg kopplade till LinkedIn. Vår föreläsare visar live i LinkedIn under föreläsning.
Webbinariets innehåll:
- När ska du använda annonseringsverktyg?
- Kostnadsaspekter?
- Vilka möjligheter finns att välja målgrupp i de olika verktygen?
- Att tänka på vid annonsering på LinkedIn.
– Val av tidpunkt för annons?
– Hur får du spridning?
– Film eller inte? - Avslutande tips för rekryterings- respektive marknadsföringsannonser på LinkedIn.
Föreläsare är Linus Zackrisson, beteendevetare och LinkedIn expert. Han ingår i LinkedIn Nordics expertråd och hjälper företag att arbeta med LinkedIn på rätt sätt. Idag är han en av Sveriges mest anlitade föreläsare just inom LinkedIn men föreläser även i arbetsmarknadsfrågor, rekrytering, psykisk ohälsa och HR.
Anmälan är bindande, men platsen kan överlåtas.