Med anledning av e-handelsjätten Amazons intåg i Sverige bjuder e-merge in till ett event där vi ska fördjupa oss i möjligheterna, riskerna och farorna med etableringen. Vad ska svenska e-handelsföretag göra och hur ska de tänka nu?
Carl Helgesson, erfaren Amazon-expert och mångårig e-handlare, ger sin bild av Amazons etablering. Missa inte denna unika föreläsning på plats i Värnamo eller online den 16 september!
Åsikterna är många om Amazon och bolagets dominans inom den globala e-handeln. Det vi med säkerhet vet är att Amazon kommer att ändra förutsättningarna för svensk näthandel, men kommer förändringarna att vara positiva eller negativa? Är Amazon din värsta fiende eller din nya bästa vän? Hur ska man som svensk näthandlare agera? För att bena ut alla frågetecken bjuder e-merge in till en unik föreläsning den 16 september. Carl Helgesson, Amazon-expert på konsultföretaget Rankona Mazon, kommer då att hålla en högst relevant och intressant föreläsning och lära dig allt viktigt du behöver veta om försäljning på Amazon.
Ur programmet 16 september:
- Amazons marknadsplatser
- Amazon till Sverige – vad innebär det?
- Så här kommer du igång snabbast på Amazon
- Amazons DNA
- Vikten av Amazon Prime
- Amazon i siffror
- B2B på Amazon
- De olika sätten att sälja på Amazon
- Amazons trender och framtid
- Trender gäller Amazon som affär (investerare, tillverkare, varumärken)
- Amazon – Bästa vän eller värsta fiende?
- Varför stora etablerade varumärken misslyckas på Amazon och små private labels lyckas
- Vikten av kontroll på Amazon
- Viktiga element; kategorier, skeppa till Amazon och analys
- Grundbultarna för din Amazonnärvaro – dina Listings
- A9 och ranking
- Amazon Ads
- 7 Framgångsfaktorer för succé på Amazon
- Frågestund
Viktig information:
Föreläsningen i Värnamo har endast 50 platser. Först till kvarn gäller, anmälan stängs efter 50 anmälningar. I samband med föreläsningen i Gummifabriken bjuder e-merge på en god bit mat. Välkommen!
Om Carl Helgesson
Carl Helgesson är grundare av Amazon-konsultbolaget Rankona Mazon, som med över 30 års samlad Amazon-erfarenhet hjälper företag att lyckas globalt på Amazon. Carl har själv drygt 7 års erfarenhet av försäljning på Amazon och har byggt 5 varumärken helt fokuserade på Amazon. Han är också en erkänd talare och utbildare inom området och har även bidragit med sin Amazon-kunskap till Handelsrådets rapport ”Gränslös Handel”, en rapport om hur man ökar sin export med e-handel.
Organisatörer